Функции на системата Енфорсър
Увод
Възможно най-краткото описание на направленията, по които системата Енфорсър улеснява и ускорява работата са:
- Автоматизиране на изходирането на документи и протоколи
- Организиране на е-документите по изпълнителните дела
- Автоматизиране на финансовите изчисления и банковите преводи
- Улесняване и ускоряване на издаването на сметки и фактури
- Централизиране и организиране на информацията и работните процеси
Горните твърдения са относително абстрактни. За да се запознаете със системата Енфорсър в детайли, може да използвате следните ресурси:
- Описанието на функциите на тази страница
- Онлайн демо на системата
- Онлайн документация, намираща се на: [fancy_link color=“black“ link=“http://support.enforcer.bg/index.php?/Knowledgebase/List“]Онлайн документация[/fancy_link]
- Работна среща с нашия екип в удобен за вас ден и час
Можете да прегледате подробно описание на функциите на системата, групирани по модули, в останалата част от тази страница.
Удобен за работа изглед
Системата Енфорсър има внимателно проектиран йерархичен изглед (потребителски интерфейс), даващ следните предимства:
- Интуитивна организация на основните менюта и бутони.
- Възможност за бързо намиране на нужната информация.
- Възможност за работа по няколко дела едновременно.
- Възможност за отваряне на дело от всеки екран в системата.
- Възможност за бързо търсене на лице и съответните му дела/документи по ЕГН/Име/адрес
- Възможност за бързо отваряне на дело по номер/година
Регистри
Входящ регистър
Входиране, преглеждане и търсене на входящи документи се извършва от от входящия регистър на системата. Входящия регистър има глобален изглед – за всички дела, и изглед за конкретно дело. Най-важните функции на този модул са:
- Систематизирано входиране на документи.
- Въвеждане на информация за имущество и публични задължения при входирането на съответния отговор на справка.
- Наличие на входящ регистър по изп. дело и глобален входящ регистър.
- Преглед на сканиран документ директно от входящия регистър с един бутон (за ползващите модул “Електронно дело”*)
- Множество критерии за търсене (филтри) за съставяне на справки и отчети
Изходящ регистър
Изходиране, преглеждане и търсене на изходящи документи се извършва от от изходящият регистър на системата. Изходящият регистър има глобален изглед – за всички дела, и изглед за конкретно дело. Най-важните функции свързани с този модул са:
- Автоматично определяне на адресата за справки до НАП, КАТ, Община (Ако длъжника живее във Варна, то адресата на справка до НАП автоматично е „НАП – Варна“)
- Възможност за използване на всички данни от делото за автоматично генериране на изходящ документ, включително:
- Страни по дело
- Суми
- Такси
- Имущество
- Описи
- Публ. продани
- други
- Отбелязване на изпращане/връчване/връщане за изх. документи и възможност за справки за вече връчени документи
- Бързо изходиране на набор документи (първоначални документи, публ. продани, запори до банки)
- Бързо отпечатване на обратни разписки за български пощи / M&BM
- Множество критерии за търсене (филтри) за съставяне на справки и отчети
- Отваряне с един бутон на word документ за съответния изходящ номер (Интегрирана споделена папка)
Дневник извършени действия
Дневника на извършените действия се попълва автоматично и съдържа хронологична история на всички действия по всички дела. При нужда може да бъде добавено действие и ръчно. Има глобален изглед и изглед по изпълнително дело.
Протоколи/обявления/постановления
Този модул позволява създаването на документи по изпълнително дело без изходящ номер. Документите от този модул могат да бъдат автоматично генерирани и клиентите на системата могат да създават свои шаблони за тях. Модула има глобален изглед и изглед по изпълнително дело.
Регистър заведени дела
Регистъра на заведените дела е може би най-често използвания в системата. В него с един поглед потребителя на системата може да види както всички задължителни реквизити на делото – номер, страни, изпълнителен титул, така и много допълнителна информация като например:
- статус на делото
- приоритет на делото
- отговорник по делото
- общ размер на предмета на изпълнение
- изплатени до момента такси и вземания
- изплатена т.26
- представител на взискателя по делото
С помощта на повече 20 филтъра за търсене потребителят може да прецизира делата, които иска да прегледа. Някои примери за полезните комбинации на филтри за търсене са:
- Търси всички дела със статус „активно“ на отговорник по делото „Иван Иванов“ на взискател „Топлофикация София“
- Търси всички дела със статус „активно“ на отговорник по делото „Иван Иванов“, по които длъжника не е призован
- Търси всички дела със статус „активно“ на отговорник по делото „Иван Иванов“, по които няма постъпили суми след 01.01.2015 (от началото на годината няма постъпления по тези дела)
- Търси дело, за което номер на гражданско дело е „123“
- Търси дело, за което клиентки номер е „401203“
Азбучник
Всички лица, участващи в процеса на изпълнение на изпълнително дело, се записват в азбучника на системата. Въвеждането на новите лица става директно от съответния екран в системата, не е необходимо потребителят да отваря азбучника отделно.
Автоматично създаване на документи
Модулът за генериране на документи в Енфорсър е най-добрият измежду всички подобни системи. Той позволява:
- Пълен контрол над външния изглед на генерираните документи.
- Около 90% от изходящите документи в кантора на ЧСИ да бъдат създавани автоматично, без човешка намеса.
Автоматичното създаване на документ се основава на така нареченият „шаблон за печат“. Tой представлява word документ съдържащ специални полета текст. В шаблона вместо конкретни данни за делото (например номер на дело, длъжник по делото) се поставя специален текст – „променливи“. Тези променливи се заменят с данните от конкретно дело, при генерирането на конкретен изходящ документ от системата.
- В шаблоните за печат могат да бъдат използвани над 500 променливи за различни данни по изпълнителното дело.
- При внедряване (първоначална инсталация) на системата, тя разполага със 140 готови шаблона.
Интегрирана споделена папка за е-документи
Всички създадени от системата документи се автоматично се запазват в специална интегрирана споделена папка. Тези документи са: изходящи документи, протоколи/обявления/постановления, сметки/фактури, протоколи за разпределение, ПКО, РКО. Тази папка дава следните предимства:
- Всички документи по всички изпълнителни дела се намират в една централизирана папка.
- Всички документи могат да бъдат отворени за преглед и/или редакция с един бутон от съответния екран, независимо дали става дума за изходящ документ, фактура, ПКО или РКО.
- Пази се история на всички промени по всички файлове
Управление на парични потоци
Системата Енфорсър позволява пълно отразяване на постъпващите във и излизащите от кантората на ЧСИ парични потоци.
- Модула за постъпили плащания съдържа всички постъпили плащания по банкова сметка и в брой за ЧСИ.
- Модула за изходящи плащания съдържа всички наредени (изходящи) плащания от сметка и в брой от ЧСИ.
Най-важните акценти свързани с този модул са:
- Пълно водене на паричните потоци по специални сметки и сметки за такси
- Възможност за работа с плащания по сметка и плащания в брой
- Опции за въвеждане на плащания за погасяване на дълг, предплащане на такси, задатъци от публ. продан, връщане на задатъци, изплащане на суми и т.н.
- Автоматично определяне на размера на плащания към взискател и ЧСИ след погасяване/разпределение
- Генериране на ПКО и РКО за плащания в брой
- Касова книга
- Подсказки и предупреждения намаляващи риска от грешни изходящи плащания
- Множество критерии за търсене (филтри) за съставяне на справки и отчети
- Генериране на платежни нареждания за изходящи плащания по сметка(*)
- Възможност за аналитично водене на специална сметка (*)
- Възможност за засичане на салдо на специална сметка (*)
- Автоматично генериране на основание за плащане за изходящи плащания. (*)
Интеграция с интернет банкиране
Системата Енфорсър може да бъде интегрирана с интернет банкиране.
Тази интеграция позволява:
- Всички изходящи плащания (за деня) за определена сметка да бъдат експортирани към интернет банкиране и впоследствие обработени наведнъж. Избягва се въвеждане на платежни нареждания в интернет банкирането. Системата има и множество автоматизации, проверки и предупреждения за да бъдат избегнати грешни преводи. Това от една страна ускорява работата, а от друга почти елиминира шанса за човешка грешка.
- Всички постъпили плащания (за предишния ден) за определена сметка автоматично да бъдат въведени в системата използвайки електронно банково извлечение. При импорта автоматично се определя по кое дело е плащането и кой е платеца, на база на информацията от електронното банково извлечение.
Поддържат се повече от 10 банки, включително:
- Банка ДСК (само чрез платформа Мултикеш)
- УниКредит
- ЦКБ
- ОББ
- Райфайзен банк
- ТБИ
- ПИБ
- Корпоративна банка
- Алианц
- Прокредит
- Пощенска банка
- Общинска банка
- Токуда Банк АД
Финансови изчисления
Системата Енфорсър се грижи за следенето и погасяването на предмета на изпълнение и таксите по изпълнителните дела. Към всеки един момент потребителят може да провери общият дълг по делото, както и такси, главници, лихви, разноски поотделно. Тази информация се използва при съставянето на изходящите документи и при погасяването на такси/вземания.
Акцентите свързани с този модул са:
- Възможност за въвеждане на разнообразни казуси за предмет на изпълнение
- Солидарни длъжници
- Разделни длъжници
- Присъединени взискатели
- Публични вземания
- Автоматично изчисляване на лихви, плюс подробни справки за тези изчисления
- Автоматично нанасяне на дължимите неплатени суми (вземания и такси) за конкретен длъжник в изходящите документи генерирани от системата
- Управление на дълга по делото от началото до края на събиране на дълга
- Възможност за следене на дълга на един от много длъжници по изпълнително дело
- Възможност за начисляване на такси, дължими само от един длъжник (или повече, в зависимост от казуса).
- Възможност за бързо начисляване на много такси по едно или много изпълнителни дела
- Автоматично изчисление на т.26
- Възможност за изключване (несъбиране) на т.26 за определени вземания
- Възможност за проверка на сметка за размера на дълга към настоящ, минал, и бъдещ момент във времето.
Погасяване/Разпределение
Най-важни акценти свързани с този модул са:
- Възможност за извършване на погасяване към настоящ и минал момент във времето
- Пълна гъвкавост при погасяване на такси и вземания. Потребителят има възможност сам да определи:
- Дали да бъдат автоматично погасени всички такси на ЧСИ
- Да погаси в пълен размер само определени такси (а да не погаси други)
- Да погаси частично определени такси
- Да избере кои вземания да погаси
- Да погаси частично определени вземания
- Да не погаси т.26 за определени вземания (В този случай системата запазва/запомня дължимата т.26, така че при бъдещо погасяване тази дължима сума да бъде събрана. С други думи дължимата т.26 се събира при следващо погасяване).
- Да не събира т.26 за цялото погасяване
- На база погасени такси и вземания системата изчислява суми за превеждане на взискател и ЧСИ
- Възможност за изтриване на последно погасяване/разпределение
- Подробна бланка за печат за погасяване/разпределение
- Бързо издаване на сметка/фактура след погасяване/разпределение
- Бързо извеждане на изходящи плащания към взискател/ЧСИ след погасяване/разпределение
Сметки по чл. 79 / Фактури
Най-важните акценти в този модул са:
- Издаване на следните счетоводни документи
- Сметка по чл. 79 и фактура
- Кредитно известие
- Дебитно известие
- Протокол за анулиране на фактура
- Преизползване на контрагенти, сметки, такси и други данни от другите модули на системата Енфорсър
- Възможност за подаване на файл към НАП
- Дневник покупки
- Дневник продажби (автоматично попълван)
- Справка декларация (автоматично попълвана)
- Възможност за издаване на фактура плюс много сметки при образуване на много дела
- Бързо издаване на сметка/фактура при образуване на дело (образуване на много дела)
- Бързо издаване на сметка/фактура след погасяване/разпределение
- Множество критерии за търсене (филтри) за съставяне на справки и отчети
Имущество/описи/публични продани
Модула за имущество, описи и публични продани има няколко основни цели/функции:
- Дава прегледен табличен изглед на имуществото по конкретно дело или по всички дела. Налични са и филтри за търсене на информация
- Позволява еднократно въведено описание на имуществото по изпълнителните дела да бъде впоследствие използвано при автоматичното съставяне на документи. По този начин се елиминира копиране/поставяне (copy/paste) и се създава единна централизирана база данни на всички имущества по всички дела в кантората. Това улеснява и организира по-добре работния процес.
- Дава прегледен табличен изглед на описите и публичните продани в системата
- Позволява информацията за публичните продани и описите да бъде автоматично нанесена в генерираните от системата документи
- При използването на този модул системата автоматично отбелязва описите и публичните продани на работната дъска в системата
Справки/отчети
От всеки табличен изглед на системата потребителят има възможност да „търси“ информация, използвайки разнообрани „критерии за търсене“. Критериите за търсене са различни, в зависимост от конкретния екран. Благодарение на тази функция е възможно съставянето на разнообразни справки
Примери:
- Търси всички изпълнителни дела с по-голям материален интерес от 10 000лв
- Търси всички изпълнителни дела, със статус „свършено“ на взискател Банка ДСК
- Търси всички изпълнителни дела, по които длъжника НЕ е призован
- Търси всички погасявания/разпределения за последната седмица по дела с взискател Банка ДСК
- Търси всички изходящи плащания за последния месец с получател Банка ДСК
- Търси всички изходящи документи изходирани от потребител Иван
Работен календар/задачи
Системата Енфорсър има работна дъска със календар и задачи. Събитията на календара и задачите могат да бъдат както персонални за определен потребител, така и общи за всички потребители. С помощта на работната дъска работния процес в кантората може да бъде по-добре организиран и по-отчетен.
История на промените (Одит)
Всички промени в системата се записват – кой, кога, и какво е променил. При нужда може да бъде направена справка, и да се провери кой и кога е променил документите/ данните по определено дело.
Отчет до МП и КЧСИ
Системата Енфорсър има заложена функционалност да изчислява в табличен вид отчета до МП и КЧСИ. За повече информация, моля прегледайте:
Синхронизация с регистъра на длъжниците
Системата Енфорсър синхронизира автоматично данните за делата със регистъра на длъжниците. За повече информация, моля прегледайте: